Negatywne i pozytywne opinie Google

Wiele firm decyduje się na odpowiadanie na tylko negatywne komentarze. Nie jest to jednak dobre działanie, ponieważ wygląda ta tak, jakby pozytywne opinie Google nie miały żadnego znaczenia. Jako właściciel firmy staraj się regularnie sprawdzać komentarze, które pojawiają się na wizytówce Google i odpowiadają na każdy. To właśnie dzięki temu każdy klient, który zostawił po sobie komentarz, zobaczy, że profil jest przez Ciebie codziennie odwiedzany, a także czytany i interesuje Cię  jego zdanie. Jest to bardzo ważne dla każdego użytkownika. Warto również pamiętać, że klienci, którzy zostali wzorowo obsłużeni i są zadowoleni z usługi, mają znacznie mniejszą motywację do wystawienia opinii, więc nagradzaj każdą z nich swoim komentarzem.

 

Opinie Google – odpowiadaj na każdy komentarz indywidualnie

Staraj się regularnie sprawdzać opinie Google, które pojawiają się na temat Twojej firmy. Doceń wysiłek każdego użytkownika i staraj się, by każda Twoja odpowiedź nawiązywała do komentarza na który odpowiadasz. Dzięki temu, Twoja reakcja będzie wyglądała autentycznie. Ważne jest to, by podczas udzielania odpowiedzi na opinie Google nie używać opcji KOPIUJ-WKLEJ. Staraj się dostosować ton wypowiedzi do danej opinii, a także nie używaj wyszukanych słów. Po prosty bądź sobą i stawiaj na autentyczność. Dobrym sposobem jest również odpowiadanie jako konkretna osoba, a przykład właściciel przedsiębiorstwa lub jej pracownik. Unikaj zwrotów (My). Oczywiście odpowiadanie na negatywne komentarze, jest zawsze trudniejsze, ale nie można o nich zapominać. Nie wzburzaj się i nie daj się sprowokować. Nawet przy fałszywych opiniach, które zostały wystawione przez nieuczciwą konkrecję, zachowuj się profesjonalnie i odpowiadaj na każdą opinie Google z klasą i z szacunkiem do klienta.