Negatywne opinie Google w branży gastronomicznej – jak sobie z nimi poradzić?

Opinie klientów na temat firmy mogą być albo prawdziwym dobrodziejstwem, albo też przekleństwem. Szczególnie właściciele lokali gastronomicznych muszą uważać jakie opinie wydają im klienci, ponieważ jeśli ktokolwiek przeczyta negatywne komentarze na temat jakości jedzenia czy niezbyt miłej obsługi, raczej będzie omijał taką firmę z daleka. Należy mieć na uwadze, że nigdy nie dogodzimy wszystkim klientom, ponieważ gusta kulinarne są bardzo zróżnicowane i zawsze pojawią się jakieś negatywne opinie. Najważniejsze to jednak to, aby restauracja posiadała zdecydowaną większość pozytywnych komentarzy, wówczas negatywne opinie Google nie powinny wpłynąć na zmniejszenie liczby klientów.

 

Negatywne opinie Google – jak reagować?

 

Musimy sobie uświadomić, że krytyka jest nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Ważne, aby nauczyć się odpowiednio na nią reagować. Tutaj należy rozróżnić negatywne opinie, jakie wystawiają nam klienci niezadowoleni z naszej obsługi od fałszywych, negatywnych opinii, które ktoś może na zlecenie konkurencji bądź z prywatnych przyczyn wystawiać naszej firmie. O ile złe oceny wynikają z naszej winy, warto grzecznie zapytać w czym tkwił problem, przyznać się do popełnionego błędu i zaproponować jakąś rekompensatę. Z pewnością takie zachowanie podniesie naszą wiarygodność w oczach klientów i być może zachęci do ponownego skorzystania z naszych usług. W żadnym przypadku nie możemy nerwowo i niestosownie odpowiadać na komentarze. Jeśli jednak mamy do czynienia z drugim przypadkiem możemy negatywne opinie zgłosić do usunięcia Google poprzez wizytówkę firmy w Google Moja Firma, bądź kontakt telefoniczny z oddziałem Google. Mając profil firmy w Internecie, warto zadbać o stałe monitorowanie naszego wizerunku w sieci. Mogą nam w tym pomóc profesjonalne firmy zajmujące się zarządzaniem reputacją w Internecie oraz usuwaniem negatywnych opinii. Sprawdź tutaj: negatywne opinie Google.